Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Cheltuielile sociale.
Ce sunt si cum trebuie gestionate astfel incat sa nu intrati in vizorul ANAF!

Care este tratamentul fiscal corect?
Cum evitati plata impozitului si a contributiilor sociale?
Aflati raspunsurile in lucrarea Cheltuieli sociale in conditii avantajoase fiscal!

Stimate angajator,
 
Practic in orice firma angajatii beneficiaza, pe langa salariu, de anumite sume sub forma de tichete, vouchere, abonamente, ajutoare etc., numite generic cheltuieli sociale si care se bucura de un tratament fiscal avantajos, cu scutiri de impozit si contributii sociale. 
 
Problema este ca, pentru a fi incadrate drept cheltuieili sociale, aceste sume trebuie sa respecte anumite conditii, in caz contrar ele pot fi considerate avantaje de natura salariala si supuse, in consecinta, obligatiilor fiscale obisnuite.
 
Stiti exact care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aceste cheltuieli pentru a se bucura de un tratament fiscal avantajos, atat pentru angajati, cat si pentru firma? Intrebarea este importanta mai ales in contextul aparitiei OUG 115/2023 care a adus modificari importante, cu aplicare de la 1 ianuarie 2024. 
 
Dar nu va faceti griji! Aveti acum la dispozitie o lucrare de ultima ora a Grupului Rentrop & Straton – Cheltuieli sociale in conditii avantajoase fiscal – care face un lucru extraordinar de util: trece in revista absolut toate tipurile de sume extra-salariale acordate angajatilor si va arata punctual cum trebuie sa le gestionati in 2024 pentru a beneficia de facilitatile oferite de Codul fiscal.

Ce sume intra in categoria cheltuielilor sociale?
 
1) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru proteze, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii, ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament;
2) cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor unitati aflate in administrarea contribuabililor, precum: scoli, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti si altele asemenea;
3) cheltuielile reprezentand: cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, tichete culturale si tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie, precum si contributia la fondurile de interventie ale asociatiilor profesionale ale minerilor;
4) alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

FOARTE IMPORTANT!
 
Conform reglementarilor aduse prin OG nr. 16/2022 si OUG nr. 115/2023, a fost introdus un nou plafon lunar neimpozabil aferent veniturilor de natura salariala sau asimilate acestora, respectiv un plafon lunar de 33% din salariul brut de baza aplicat in mod cumulativ in cazul a 9 categorii de astfel de venituri, urmand ca suma aferenta in cazul tuturor celor 9 categorii de venituri si care depaseste plafonul 33% din salariul brut de baza sa fie recalificata fiscal ca si avantaje de natura salariala. 
 
Cele 9 categorii de venituri neimpozabile ale salariatilor sunt:
 
1. Prestatiile suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate
2. Contravaloarea hranei acordate de catre angajator pentru angajatii proprii
3. Cazarea si contravaloarea chiriei pentru spatiile de cazare/de locuit puse la dispozitie salariatilor
4. Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului
5. Contributiile la un fond de pensii facultative
6. Primele de asigurare voluntara de sanatate
7. Contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive (in limita a 100 de euro)
8. Sumele suportate de catre angajator pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie, potrivit legii, in limita stabilita de acesta, dar nu mai mult de 1.500 lei/luna pentru fiecare copil
9. Diferenta favorabila dintre dobanda preferentiala stabilita prin negociere si dobanda practicata pe piata, pentru credite si depozite.
 
Atentie,  din 2024 se elimina atat scutirea de impozit, cat si scutirea de contributii sociale (CAS si CASS) pentru sumele de pana la 400 lei acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca!
 
Lucrarea noastra va ofera explicatii complete despre fiecare 
dintre cele 9 categorii de venituri neimpozabile de mai sus.
Stiati ca…
a) ...in conformitate cu art. 25 alin. (3) litera b) din Codul fiscal, societatile platitoare de impozit pe profit pot deduce cheltuielile sociale in limita a 5% din fondul de salarii?
b) ...limita de 5% pentru cheltuielile deductibile nu se aplica societatilor platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor? Impozitul pe veniturile microintreprinderilor se calculeaza pe baza veniturilor si a cotelor de impozit specifice, fara a exista o limita pentru cheltuielile deductibile.
c) Plafonul lunar de 33% din salariul de baza lunar brut functioneaza astfel: 
Pentru a determina veniturile neimpozabile este necesar sa se respecte doua plafoane:
- plafoanele individuale pe categoriile de venituri stabilite de Codul fiscal;
- suma de plafoane individuale este supusa unui nou plafon de 33% din salariul de baza brut.
Ceea ce depaseste plafonul de 33% din salariul de baza brut sau plafonul individual reprezinta venit salarial impozabil si taxabil cu contributii sociale.
 
notification_important
Atentie la urmatorul aspect!
Acordarea cheltuielilor sociale trebuie reglementata prin Regulamentul intern!
Regulamentul intern trebuie sa prevada criteriile si conditiile in care se acorda ajutoarele sociale sau beneficiile, precum si procedurile de solicitare si documentele necesare.
Si este foarte important ca Regulamentul intern sa fie aplicat in mod consecvent si nediscriminatoriu, astfel incat sa se evite situatiile in care unii angajati primesc tratament preferential sau in care se fac exceptii nejustificate. Toti angajatii care indeplinesc criteriile stabilite in Regulamentul intern trebuie sa beneficieze de cheltuielile sociale in mod egal.
In cazul unei aplicari selective a respectivelor prevederi, exista riscul ca beneficiile astfel acordate sa fie considerate avantaje salariale si sa fie supuse impozitarii in conformitate cu reglementarile fiscale aplicabile.
In cazul in care anumite cheltuieli sociale nu sunt prevazute in Regulamentul intern, este posibil sa se incheie un act aditional la contractul individual de munca pentru a introduce sau modifica aceste cheltuieli.
Detalii in lucrare.

Exista 14 categorii de cheltuieli sociale!
Lucrarea pe care v-o oferim contine informatii complete despre tratamentul fiscal-contabil al urmatoarelor categorii de cheltuieli sociale:
arrow_right Ajutoarele pentru nastere
arrow_right Ajutoarele pentru proteze
arrow_right Ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii
arrow_right Ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament
arrow_right Cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor unitati aflate in administrarea contribuabililor, precum: scoli, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti
arrow_right Cadouri in bani sau in natura
arrow_right Tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora,
arrow_right Servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara,
arrow_right Tichete culturale
arrow_right Tichete de cresa acordate de angajator
arrow_right Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie
arrow_right Contributia la fondurile de interventie ale asociatiilor profesionale ale minerilor
arrow_right Ajutoarele pentru bolile grave si incurabile
arrow_right Ajutoarele de inmormantare
report
Nu uitati!
Numai anumite tipuri de cheltuieli sociale sunt netaxabile cu impozit pe salarii si contributii sociale obligatorii, in timp ce altele sunt pe deplin asimilate costurilor salariale si taxate ca atare!

add_shopping_cartProdusul pe scurt
Titlul: Cheltuieli sociale in conditii avantajoase fiscal
Autor: Vera Constantin, expert contabil
Format: stick
Pret promotional de lansare: 170 lei + 5% TVA (178,5 lei)
redus cu 25% de la 225 lei + 5% TVA

Modalitati de plata: OP / Card / Numerar la livrare 
Mod de comanda: prin intermediul formularului de mai jos
Acces rapid la informatie, fara taxe de transport!

Editura: Rentrop&Straton
ISBN: 978-606-47-1281-3
Asteptam cu placere comanda dvs.!
 
Cu stima,
Maria Mihai
Manager de produs
Divizia Fiscalitate
Rentrop & Straton
M.B.

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.


Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna aprilie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:
Cantitate:

Cos cumparaturi

Momentan, nu aveti produse adaugate in cos!
Finalizeaza comanda

Detalii livrare

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Vezi detalii cos
Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.